نمایشگاه درباره هکتور گیمارد در نیویورک و شیکاگو

ساخت وبلاگ

About Art Nouveau

در حال حاضر ، یک نمایشگاه شگفت انگیز در مورد هکتور گیمارد در موزه طراحی کوپر هیویت اسمیتسونیان در نیویورک وجود دارد که بعداً به موزه دریهوس در شیکاگو سفر می کند. این نمایشگاه اشیاء را نشان می دهد که قبلاً هرگز به نمایش در نیامده اند. متأسفانه ، من در شرایطی که در اروپا زندگی می کنم ، نمی توانم از هر یک از نمایشگاه ها بازدید کنم. اما خبر خوب این است که انتشارات دانشگاه ییل ، با همکاری موزه ریچارد اچ. دریهاوس ، یک کاتالوگ گذشته نگر به زیبایی مصور را برای همراهی با نمایشگاه منتشر کرده است ، و همه جنبه های تولید هنری گیمارد و داستان زندگی وی را پوشش می دهد. من به تازگی خواندن کتاب را از روی جلد تا پوشش به پایان رسانده ام و از هر بیت آن لذت بردم.

Hector Guimard - Art Nouveau to Modeism by Yale Universtity Press

این کتاب ، ویرایش شده توسط مجری دیوید A. هنکس ، "هکتور گیمارد ، هنر نوو به مدرنیسم" نامیده می شود. مقاله های روشنگری پنج موضوع زیر را پوشش می دهد که به ما کمک می کنند تا کار پیشگامانه معمار را بهتر درک کنیم:

Adeline and Hector Guimard 1910

  1. زندگی آقای و خانم گیمارد در پاریس
  2. یک معمار بینایی - Le Style Guimard
  3. گیمارد کارآفرین - خود تبلیغ
  4. طراحی برای تولید و استاندارد سازی
  5. آدلین اوپنهایم گیمارد - ایجاد میراث

فصل های فراوان مصور نشان می دهد که چگونه کار گیمارد آغاز شد ، چگونه او با موزه خود آدلین اوپنهایم (1965-1972) ملاقات کرد و با او ازدواج کرد. چگونه آنها خانه رویایی خود را ساختند و فضای داخلی را با هم تزئین کردند. و چگونه گیمارد به یک معمار بینایی تبدیل شد.

من به ویژه از نقل قول های منتقدان معاصر گیمارد قدردانی کردم زیرا آنها بینش خوبی در مورد چگونگی درک طرح های وی ارائه می دهند. وی گفت: "مسکونی توسط گیمارد به کاخ تبدیل می شود که چشمان ما مسحور است ، جایی که روح ما در آن قرار دارد. این شعر معماری است. "

Dining Room at Hôtel Guimard ca. 1910

اتاق ناهار خوری در Hôtel Guimard CA. 1910

هکتور گیمارد - یک معمار بینایی

هکتور گیمارد (1942-1967) احتمالاً شناخته شده ترین معمار / طراح Art Nouveau در کل فرانسه است."Le Style Guimard" با اصطلاح Art Nouveau مترادف شد هنگامی که گیمارد ورودی های مترو و در عین حال ماژولار و در عین حال ماژولار و انبوه خود را برای نمایشگاه جهانی 1900 در پاریس طراحی کرد.

اگر دوست دارید در مورد ورودی های مترو پاریس اطلاعات بیشتری کسب کنید ، من قبلاً در مورد آن موضوع نوشتم. می توانید داستان را در اینجا پیدا کنید.

Étoile Metro Pavilion Paris 1900

étoile Metro Pavilion Paris 1900

هکتور گیمارد در زمان خود یک معمار رادیکال و مدرن بود. با الهام از ویکتور هورتا - که اصل خود را برای نادیده گرفتن گلها و برگها نشان داد و منحصراً روی ساقه تمرکز کرد - گیمارد کلاسیک گرایی را رد کرد و اشکال خود را بر اساس طبیعت بنا کرد. او از مواد جدید استفاده کرد و اصرار داشت که نه تنها نمای بیرونی یک ساختمان بلکه از فضای داخلی نیز طراحی کند. گیمارد می خواست کل آثار هنری را طراحی کند. او به به اصطلاح Gesamtkunstwerk اختصاص یافته بود. و برای Castel Béranger ، Villa la Bluette ، Castel Henriëtte و Hôtel Guimard او در واقع همه چیز را طراحی می کند. از مبلمان گرفته تا فرش و منسوجات ، گرفته تا doorknobs ، کارد و چنگال و کاغذ دیواری. گیمارد نمای بیرونی را با داخلی ، ساختار ازدواج و دکوراسیون متصل کرد.

Mme_Guimard

mmeاتاق خواب Guimard ، Hôtel Guimard ، CA. 1909

هکتور گیمارد کارآفرین

من خودم به عنوان یک کارآفرین ، بسیار جالب فهمیدم که چگونه گیمارد 100 سال از زمان حضور خود با پوستر ، نمایشگاه ها ، اوراق بهادار ، کارت پستال ها و استفاده از تبلیغات رایگان استفاده کرد. وی در سال 1900 در نمایشگاه UniverseLe در نمایشگاه Universe ، به سبک Le Style Guimard خود مارک داد و مجموعه ای از 24 کارت پستال را برای نمایشگاه مسکن در سال 1903 منتشر کرد. مانند ما امروز محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ می کنیم. در همین حال ، گیمارد برای تصدیق نقش هنری خود ، ساختمانهای خود را امضا و قدمت گذاشت. او تایپوگرافی خود را توسعه داد و یک نمونه کار با طرح های گرافیکی زیبا برای Castel Béranger ایجاد کرد. قابل مقایسه با کتاب های میز قهوه. و همچنین برای سایر خلاقیت ها ، گیمارد کاتالوگ های زیبایی تولید کرد.

Le Style Guimard invitation housing exhibition 1903

Guimard_Expo_Figaro

طراحی امضا در مقابل استاندارد سازی و تولید انبوه

تفاوت اساسی بین جنبش قبلی هنر و صنایع دستی و جنبش هنر نوو این بود که طراحان هنر نوو به طور کلی استفاده از فناوری و ماشین آلات را به عنوان ابزاری برای ایجاد یک سبک مدرن پذیرفتند. گیمارد فرآیندهای صنعتی را در آغوش گرفت و او به ویژه به شکل گیری و امکانات تولید چدن جذب شد و این به وی اجازه می داد تا طرح های خود را سریع و در مقادیر بیشتر تکرار کند.

Guimard modular element for Paris metro entrances

گیمارد ، عنصر مدولار برای ورودی های مترو پاریس

یک کاتالوگ تجاری یکی از ریخته گری های Saint-Dizier تعداد مشخصه خانه چدن گیمارد را نشان می دهد. و همچنین شامل معماری استاندارد و مدولار ، عناصر باغ و دفن مانند کوره های بالکن ، نرده ها ، مانتوها و براکت های نیمکت ها است. اما به سختی کسی امروز می داند که گیمارد بطری های عطر را برای Kantirix توسط F. Millot ، لامپ هایی برای Luster Lumière ، گلدان های Sèvres و غیره طراحی کرده است. همه مواردی که می توانند در مقادیر بیشتری تولید شوند و به اقتصاد مقیاس دست یابند ، زیرا آنها قالب ریزی شده اند. گیمارد در حالی که روی طرح های منحصر به فرد خود برای خانه های خصوصی پر هزینه کار می کرد ، مطمئن شد که Art Nouveau را نیز به توده ها می آورد. گویی او می خواست مهارت های طراحی صنعتی خود را برای تغییر شکل جامعه به کار گیرد. بهترین نمونه وجود دارد که البته ورودی های مترو وی در حالی که همه طبقات اجتماعی را در مرزهای اقتصادی و اقتصادی وصل می کنند.

Kantirix perfume bottle, 1899 designed by Hector Guimard, produced by F. Millot

بطری عطر Kantirix ، 1899 طراحی شده توسط هکتور گیمارد ، تولید شده توسط F. Millot

Balcony Balustrade, Model GI, Designed by Hector Guimard, Manufactured by St Dizier Foundry, cast iron

بالکن بالکن ، مدل GI ، طراحی شده توسط هکتور گیمارد ، ساخته شده توسط St. Dizier Foundry ، چدن

Guimard house numbers

شماره خانه چدن گیمارد

Guimard, drawing of a chandelier with pendants, Cooper-Hewity museum, New York, gift Adeline Oppenheim

گیمارد ، نقاشی لوستر با آویز ، موزه همکاری کوپر ، نیویورک ، هدیه آدلین اوپنهایم

le beau à la portée de tous

بعد از جنگ جهانی اول ، گیمارد هنرهای تزئینی را رها کرد و عمدتاً بر جنبه های فنی معماری و سیستم های ساختمانی برای مسکن قبل از فاب متمرکز شد. بیش از نیم میلیون خانه در طول جنگ در فرانسه نابود شده بود و یک بحران مسکن وجود داشت که فوراً به آن رسیدگی می شد. گیمارد بودن به عنوان یک سوسیالیست ، تمام خلاقیت خود را به خانه های در حال توسعه که می توانند به سرعت تولید شوند ، اختصاص می دهد و در عین حال به خوبی طراحی شده و مقرون به صرفه باقی می ماند. نمونه اولیه ، ویلا یاسمین ، در 3 ، مربع جاسمین در پاریس در سال 1922 ساخته شد.

Plate illustrating the Construction of Reinforced “Standard” Facade Walls, Standard-Construction October 1920

صفحه ای که نشان دهنده ساخت دیوارهای نمای استاندارد "استاندارد" ، ساخت استاندارد در اکتبر 1920 است

از آنچه در کتاب خوانده ام ، به نظر می رسد که گیمارد سیستم خود را بیش از حد پیچیده کرده است. وی حداقل 10 حق ثبت اختراع را ثبت کرد در حالی که لو کوربوزیر به دنبال یک ثبت اختراع واحد برای سیستم پیش از فاب خود بود. در پایان ، پروژه مسکن مدولار گیمارد یک آزمایش کوتاه مدت بود. امروزه بیشتر از طریق عکس ها و نقاشی هایی که توسط آدلین اوپنهایم به موزه ها تیزهوش شده است ، پس از درگذشت شوهرش شناخته شده است.

آدلین اوپنهایم گیمارد - ایجاد میراث

هنگامی که هکتور گیمارد و آدلین اوپنهایم در سال 1909 ازدواج کردند ، هکتور 43 ساله بود. آدلین 37 ساله بود که شریک زندگی خود در زندگی و کار شد. وی در یک خانواده ثروتمند آمریکایی از بانکداران و یک نقاش آموزش دیده و عملی متولد شد. آدلین در حین تهیه مراسم برای مشارکت آنها ، به Reverend گفت: "لازم است که ما تمام زندگی خود را به یک اثر هنری تبدیل کنیم."بدیهی است که هنر اشتیاق مشترک آنها و تعهد پیوسته آنها بود.

Pendant designed by Hector Guimard, 1907–1912

آویز طراحی شده توسط هکتور گیمارد ، 1912-1907

پانل از لباس عروسی آدلین اوپنهایم گیمارد ، طراحی شده توسط هکتور گیمارد و ساخته شده توسط میسون Coudyser ، فرانسوی ، 1909. ابریشم.

پس از ازدواج ، پدر آدلین و همکارانش در شرکت ساختمان هکتور سرمایه گذاری کردند. بنابراین نه تنها آدلین ، بلکه خانواده وی به گیمارد نیز اعتقاد داشتند و از پروژه های وی حمایت می کردند. در طول و بعد از جنگ جهانی دوم ، Guimards تعهد فزاینده ای به فعالیت های اجتماعی نشان داد. هکتور در حالی که آدلین برای جمع آوری پول برای صلیب سرخ ، طراحی را برای توده ها مورد بررسی قرار داد. و در حالی که هکتور سعی داشت سبک خود را تنظیم کند و روی مسکن کم هزینه در اقتصاد پس از جنگ تمرکز کند ، کمیسیون های وی به طرز چشمگیری کاهش یافت. سقوط سهام در سال 1929 تقریباً مطمئناً ثروت آدلین را کاهش داد. آنها آپارتمان خود را به فروش رساندند و با پیش بینی نزدیک شدن به جنگ جهانی دوم ، در سال 1938 با عجله به نیویورک سوار شدند. یک فرانسه تحت اشغال نازی به دلیل میراث یهودی خود و هکتور به دلیل فعالیت سیاسی لیبرال ، تهدیدی برای آدلین خواهد بود. آنها مالکیت هوتل گیمارد را حفظ کردند ، ظاهراً با این ایده که پس از جنگ برگردند و آن را به یک موزه گیمارد تبدیل کنند. اما این رویا هرگز تحقق نیافت.

From Guimard

از آلبوم گیمارد برای Castel Béranger ؛پله دونده و موزائیک

پس از درگذشت هکتور گیمارد در سال 1942 ، هدف اصلی آدلین اهداء کار همسرش به موزه های آمریکایی بود. موارد با دقت منتخب به MOMA ، موزه اتحادیه کوپر برای هنر و دکوراسیون ، موزه هنر متروپولیتن و موزه هنر فیلادلفیا اهدا شد. نقاشی ها به کتابخانه اوری در دانشگاه کلمبیا داده شد. و پس از بازگشت به پاریس در سال 1948 برای فروش هتل هول گیمارد ، آدلین همچنین بسیاری از مبلمان و اشیاء تزئینی خود را به موزه های فرانسوی مانند Musée de l'Ocle de Nancy ، Musée des Beaux-Arts de Lyon و کتابخانه و بایگانی هدیه کرد. دکوراسیون های Musée des Arts در پاریس. آدلین با ارائه مطالب مرتبط به بیش از یک موسسه ، ممکن است هدف از مطالعه گسترده تر آنها باشد.

Le Style Guimard 10 - Hector Guimard

کارت پستال Le Style Guimard nr. 10 - هکتور گیمارد

hector guimard 1907

هکتور گیمارد 1907

پس از مرگ ، آدلین جواهرات را که هکتور برای او طراحی کرده بود ، به برادرزاده خود که آن را به هدیه خود به موزه هنرهای مدرن اضافه کرد ، ترک کرد. و در یک عمل نهایی سخاوت به کشور همسرش ، او برای جایزه ای به نام هکتور گیمارد ، به école des Beaux-Arts رفت. هر 4 سال ، دانشجوی فرانسوی در سال آخر که نوآورانه ترین طرح را برای یک ساختمان یا یک بنای تاریخی تولید می کند ، یک جایزه نقدی دریافت می کند.

Hotel Guimard, Paris

Hôtel Guimard ، 122 ، Rue Mozart ، Paris

Drawing of Hotel Guimard

طراحی هتل گیمارد

پیشنهادات آدلین به موزه ها و مؤسسات دیگر ثابت شده است که نه تنها در حفظ میراث گیمارد به عنوان یک معمار و طراح بلکه در تعمیق درک یک دوره کامل تعیین کننده است. کاتالوگ نمایشگاه زیبا گواهی بر آن است. این همه جنبه های هنری گیمارد را در بر می گیرد و مدرنیته اساسی کار او را به رسمیت می شناسد. این فرصت را به ما می دهد تا طرح های شگفت انگیزی را که گیمارد ایجاد کرده است ، ببینیم و این "معمار" و تعهد مادام العمر وی را برای یافتن سنتز اختراع هنری و تولیدی درک کنیم.

Hector Guimard

هکتور گیمارد: چگونه پاریس منحنی های خود را در موزه طراحی کوپر هیویت ، اسمیتسونیان در شهر نیویورک تا 21 مه 2023 مشاهده کرد. این نمایشگاه سپس به موزه ریچارد اچ. دریهوس در شیکاگو سفر می کند و از 22 ژوئن افتتاح می شود. 2023 تا 7 ژانویه 2024.

کتاب Hector Guimard ، Art Nouveau به مدرنیسم را می توان مستقیماً از کتاب های ییل یا از مغازه های موزه بدست آورد. همچنین می توانید آن را از فروشگاه کتاب محلی خود سفارش دهید. شماره ISBN 9780300248364 است. نویسندگان گیمارد را به عنوان یک معمار بینایی ، یک کارآفرین زیرک ، یک صنعتگر و یک فعال اجتماعی معرفی می کنند.

مقالات قبلی

معماری Art Nouveau و هوش مصنوعی: خوب یا بد؟

21 فوریه 2023

من به عنوان دوستداران واقعی هنر Nouveau ، من مطمئن هستم که همه شما تصویر آن به اصطلاح Art Nouveau را دیده اید ...

Brafa شروع به شروع Art Nouveau سال 2023 می کند

26 ژانویه 2023

نمایشگاه هنر Brafa 2023 هنر نووو را به اولین نمایشگاه بزرگ هنر اروپا که در سال 2023 شرکت کرد ، وارد کرد.

بروکسل قصد دارد پایتخت جهانی هنر نوو شود و به همین دلیل می خواهید در سال 2023 در بروکسل باشید

27 دسامبر 2022

چگونه شروع شد ... در 10 ژوئن 2021 ، در روز جهانی هنر نوو ، دولت منطقه بروکسل-سرمایه گذاری…

هشدارJBT Anno 1906 فاش شد

17 سپتامبر 2022

من در یک مأموریت برای آشکار کردن یک تولید کننده چینی که در حال فروش اشیاء "Art Nouveau" است ، هستم ، زیرا من همچنان در حال اجرا هستم ...

یوهانا ون ایجبرگن (1950-1965)

9 سپتامبر 2022

یک هنرمند فلزی قابل توجه آخر هفته گذشته من از موزه Drents در Assen بازدید کردم تا نمایشگاه گذشته نگر آنها را در مورد یوهانا ببینم ...

فراخوانی برای مقالات: کنگره بین المللی IV Coupdefouet ، بارسلونا 2023

30 ژوئن 2022

کسانی که چند سال است که وبلاگ من را می خوانند می دانند که من عاشق شرکت در کودتای هستم ...

اولین نفری برای Privat-LiveMont پس از 100 سال ، و با این حال ، کار او فوق العاده طراوت است!

18 ژوئن 2022

اگر از همه نمایشگاه های موچا که به سرعت در سراسر جهان تکثیر می شوند ، کمی حوصله دارید ، از این نمایشگاه گذشته نگر با طراوت لیتوگرافی از Privat-LiveMont در موزه لیتوگرافی هلند لذت خواهید برد. این کار تا پایان ژوئیه 2022 است.

حمله روسیه به اوکراین نقض کنوانسیون لاهه است - کنوانسیون میراث جهانی

19 مارس 2022

وقتی خشونت روسیه در اوکراین را می بینم ، ناراحت می شوم. واقعا ناراحت. اول و مهمتر از همه ، من ناراحت می شوم زیرا ...

احیای Art Nouveau از دهه 1960

12 فوریه 2022

هفته گذشته ، من از سال 1966 در یک بازار آنلاین با چند روزنامه زیرزمینی هلندی روبرو شدم. آنها چشمم را گرفتند ...

آموزش استراتژی معاملاتی...
ما را در سایت آموزش استراتژی معاملاتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ملیحه نصیری بازدید : 21 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1402 ساعت: 22:43